همشهری آنلاین: جانشین فرماندهی سپاه پاسداران گفت: برای بازیابی فرهنگ و تمدن اسلامی نیازمند جهادی همه جانبه در سبک زندگی است و همه باید در تحقق این امر تلاش کنند.

سلامی

به گزارش ایرنا، سردار حسین سلامی در همایش ملی و علمی سبک زندگی در تمدن سازی نوین اسلامی در کرمان افزود: مسیر تحقق یک تمدن بزرگ بویژه در جهان امروز مسیری سخت، طولانی و دشوار است اما زمانی که پایه‌های اولیه این بنای عظیم مستحکم و با قوام پی ریزی شود ایجاد سایر اجزای این بنا ی عظیم آسانتر خواهد بود.

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران یک تحول ژئوپولتیک در عرصه قدرت جهانی بود که مانند ضربه راهبردی در جهان امروز عمل کرد.

سردار سلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی یک تحول سیاسی صرف در نظام دو قطبی جهان نبود بلکه انقلاب اسلامی ایران منظومه ای از تحولات چند وجهی در محیط بین الممللی بویژه در جهان اسلام بود.

وی تصریح کرد: این انقلاب نه تنها جنبه سیاسی بلکه جغرافیای اعتقادی از عالم و حقایقی نهفته از صفحات کتب آسمانی موجود جوامع بشری بود.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران ادامه داد: با انقلاب اسلامی تحولی عمیق در جهان بینی باورها، ارزش ها و در اعتقادات انسانی بود که دامنه مرزها به تبع آن گشوده شد و یک جهان جدید شکل گرفت.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران نقطه آغاز تحولی عظیم در نظام ارزشی جهان برای باسازی هویت جهان اسلام بود که تحت تاثیر مکاتب غربی رنگ باخته بود.

سردار سلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران در فضایی شکل گرفت که فرهنگ جامعه ما در حال ادغام شدن با تمدن غرب و مظاهر آن بود و ندای آسمانی شعله های ایمان و آگاهی با انقلاب در درون مسلمانان علیه نظام تمدنی غرب مشتعل شد.

او گفت: اینجاست که اولین آثار پیدایش یک نظام جدید قدرت جهانی با شعاع گسترده آشکار می شود و این همان پیامی است که نظام سلطه بخوبی آن را دریافت کرد لذا با واکنش سریع و قوی در مقابل خاستگاه نظام ارزشی انقلاب ایستاد، زیرا که می ترسید اگر این نظام را مهار نکند تمام سرزمین های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مورد نظر دشمنان بتدریج فتح خواهد.

وی ادامه داد: نگرانی غرب از انقلاب در ایران باعث تغییر اساسی در راهبرد نظام سلطه از مواجهه با نظام کمونیست و مارکسیست به سمت نظام جدید به نام اسلام با نمایندگی انقلاب اسلامی شد که این نقطه آغاز یک درگیری و جدال پیوسته بین غرب و انقلاب اسلامی از سوی دیگر شد.
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه به بیان دیگاه استکبار در توصیف جهان پرداخت و افزود: در مقدمه راهبرد امنیت ملی آمریکا آمده است که قاره های جهان شتابان در حال نزدیکی به هم هستند به گونه ای که همه جمعیت جهان به عنوان شهروندان یک محیط یک پارچه قلمداد می شوند بنابراین همه افراد جهان یک الگوی مصرفی یکسان و یک نظام معیشتی یکسان دارند که سبک زندگی آمریکایی بخشی از این سبک زندگی است.

وی با بیان اینکه این مفهوم خیال پردازانه یک مفهوم محوری راهبردی تحت تاثیر جهانی شدن نرم های یکسان برجهان است، گفت: این مفهوم جهانی سازی اقتصاد در جهان است.

سردار سلامی تبعیت از یک نظام ارزشی و سلطه شدن یک قدرت جهانی را پایه دوم راهبردی آمریکا و غرب دانست و اظهار کرد: قدرت هنگامی به وجود می آید که یک نظام ارزشی قابلیت نفوذ در گروه و جامعه ای را داشته باشد و بتواند با نفوذ قدرت تغییر دیگران را داشته باشد.

وی تصریح کرد: عامل اساسی سلطه نفوذ در آرا، عقاید و باورهای و ارزش های یک جامعه است و به همین دلیل غرب به دنبال طراحی های راهبردی بود تا مفهوم جهانی شدن فرهنگ را بر مردم حاکم و به عنوان یک راهبرد از آن بهره ببرد.

وی گفت: به همین منظورجهان امروز به وسیله استفاده از فناوری اطلاعات به عنوان قرن مرگ فاصله ها نام می گیرد که خود جلوه ای دیگر از راهبرد غرب برای تغییر در نظام اعتقادی جهان است.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه اختلاف پتانسیل فرهنگی موجب چالش عمیق می شود، افزود: این چالش تحت عنوان جدال تمدنی بین غرب و انقلاب اسلامی ماندگار شد که برخورد تمدن ها نام گرفته است.

وی اضافه کرد: در فضایی که استفاده از شبکه های اطلاع رسانی به یک وسیله راهبردی تبدیل شده، باید در این محیط سازه های اعتقادی و ارزشی تمدن عظیم ایرانی اسلامی را ساخت و این ناملموس ترین شکل نبرد ما با نظام سلطه است که از سطر سطر زندگی ما محو نخواهد شد.

سردار سلامی با بیان این که برای غرب فردگرایی و ترویج مفاهیم غیراخلاقی تحت عنوان آزادی ارزش است، گفت: تلاش غرب برای جدایی سیاست از دین و تغییر واقعیت ها و ارزشهاست زیراکه می خواهد آنچه در ذهنیت ما ارزش قلمداد می شود به ضد ارزش تبدیل کند.

وی ادامه داد: حفظ حریم اجتماعی و حاکمیت اخلاق برای ما یک ارزش است اما غرب امروز با تمام قوا برای تغییر این ارزشها به میدان آمده است و جالب این است که برای ترویج این مفاهیم شیک، پوسته های عامه پسند اضافه می کند که محتوایی مهلک و ویرانگر دارد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران کشور تزریق محتوای الکترونیک و ماهواره به جوانان را جدیدترین و مخرب ترین شکل اعتیاد دانست و یادآور شد: برای بازیابی تمدن اسلامی نیازمند یک جهاد در سبک زندگی هستیم و این در حالی است که ما در همه ابعاد زندگی متصل به تعالیم الهام بخش ، فطری زیبا و جذاب برای سعادت بشر هستیم.

وی خانواده را به عنوان مهم ترین و مستحکم ترین عنصر جامعه انسانی دانست و گفت: محبت، رحمت و آرامش در این کانون شکل می گیرد که مورد تهاجم سنگین غرب است.

سردار سلامی سست شدن بنیان خانواده را از مولفه های راهبرد غرب برشمرد و خاطرنشان کرد: ما باید ارزش های اصیل و غنی اسلامی را که برگرفته از متن آیات الهی است در همه ابعاد زنده و برای عملیاتی شدن آن تلاش کنیم.

وی از تمامی نهادهای فرهنگی چون صدا و سیما، رسانه ها، مراکز آموزش عالی، آموزش و پرورش ، بسیج و سپاه خواست در این جهاد بزرگ مشارکت کنند و در راستای راهبرد غنی فرهنگ و تمدن اسلامی بکوشند.

کد خبر 235855
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز